098 887 75 75

Секрети успіху від засновниць бренду Must Have

Дві подруги Анна Коваленко та Анастасія Дзюба в 2010 році випустили свою першу колекцію суконь, продаючи її через знайомих і соціальні мережі.
Зараз Must Have – перший український мас-маркет жіночого одягу з власним виробництвом площею 1000 кв. м., 9 магазинами в Києві, Львові, Харкові та Одесі (в найбільших торгово-розважальних центрах), інтернет-магазином, 12 колекціями на рік і 250 талановитих співробітників.
Нам стало цікаво, який же секрет успіху цих двох дівчат. Поговоривши з ними, ми остаточно закохалися в їх бренд і перейнялися симпатією до кожної з них.

1. Вже відомі актуальні тренди сезону весна-літо 2019. Які основні для себе ви виділили? На що робите ставку в наступному сезоні?
Аня:
Ми звичайно вивчаємо тренди, стежимо за ними. Але більшою мірою орієнтуємося на український ринок та на його вимоги. А також на свого споживача. Для себе ми виділили тренд – гороховий принт, який на мою думку, завжди актуальний.

Настя:
Must Have не зовсім про тренди, ми намагаємося створювати більш класичні моделі, які будуть актуальні завжди. Але на цей раз у нас буде багато моделей з спідницею плісе, а ще деякі сукні будуть коралового кольору, не зовсім такого, правда, який визначив пантон, але близький до нього.

2. Яка річ або аксесуар, на вашу думку, буде must-have в жіночому гардеробі в сезоні весна-літо 2019?
Настя:
Ми думаємо, що постійний must-have для жіночого гардеробу – це сукні довжини міді, біла футболка і брючний костюм. Це ті речі, які є незмінними в плані тренда. Що стосується мене, то я дуже чекаю на плаття з шифону з квітковим принтом. Воно вийде пізніше, але я вже знаю, що одягну його на День народження 6 квітня =). Також, мені дуже хочеться купити собі червону сукню в білий квітковий принт.

Аня:
А я чекаю джинси “варьонки” та костюм в гусячу лапку. Це буде комбінація шорти + вкорочений жакет.

3. За яким принципом купуєте одяг? Робите спонтанні покупки або купуєте тільки чітко заплановані речі?
Аня:
Ми не купуємо ніякого одягу крім Must Have. За винятком тих елементів гардеробу, які не продає наш бренд. Адже ми робимо такі моделі, які подобаються нам самим.
Настя:
У мене так само. Що стосується планованих покупок, то можна сказати, що всі наші покупки дуже заплановані. Якщо я хочу собі якийсь виріб, то розумію що в наступній колекції його слід розробити. І таким чином виходить, що всі свої покупки я планую за півроку.

4. Чи користуєтеся послугою стиліста?
Настя: Ні, я не користуюсь. Якщо мені потрібна порада, я запитаю у Ані.
Аня: притримуюсь такої ж думки)

5. Назвіть основні етапи створення колекції Must have?
Аня:
Все починається з аналізу трендів, ринку і головне – аналізу наших продажів. Ми отримуємо фідбек від магазинів про те, що більше подобається нашим покупцям. На основі цього складаємо орієнтовний план того, які моделі будуть розроблятися. Далі визначаємося з основними кольорами. І на основі цього вже думаємо далі про те, яку фактуру тканини потрібно шукати.
Настя:
Це дуже тривалий процес. У нас є власне виробництво, на якому відшиваються колекції і тестові зразки. В офісі ми робимо примірки, запитуємо у наших дівчат як їм – подобається та чи інша модель, можливо варто її якось змінити. І тільки після всіх правок відправляємо це в виробництво.

6. Ваші головні джерела натхнення?
Настя: У мене це відпочинок. Після відпустки я дуже натхненна, маю купа ідей, які готова реалізовувати з повернення. Також, я черпаю натхнення в соцмережах – інстаграм, пінтерест.
Аня: Так само надихаюсь відпочинком).

7. Чи працюють у вас дизайнери? Чи часто сперечаєтесь з ними з приводу тієї чи іншої моделі або ваш голос зазвичай вирішальний?
Настя:
Ми співпрацюємо з відомими дизайнерами. Ми вже працювали з Elena Reva і Lilya Litkovska, сподіваюся будемо працювати і далі. Але ми не намагаємося якось сперечатися з ними. Ми розповідаємо про нашого споживача та прислухаємося до ідей дизайнера.
Аня:
Вся сутність роботи з дизайнером полягає в тому, щоб запропонувати людям його твори за більш доступною ціною. Тому ми навпаки хочемо щоб він міг максимально себе проявити в нашій співпраці.
Настя:
Дизайнера немає, але є ті люди, які працюють над створенням колекції. І це більше про вивчення продажів, аналіз трендів і вивчення попиту. На підставі цього всього є купа ідей, купа пропозицій. Але це не дизайнерська робота, це процес створення колекції.

8. Розкажіть, як вийшло, що дружина президента була на День прапора в вашій сукні?
Аня:
Надійшов запит від стиліста з пошуком жовтої сукні, подібні запити нам часто надходять. Далі нам сказали: «Якщо завтра складеться все в вашу сторону – дивіться святкову церемонію. Дружина президента буде в вашому платті. »Цей випадок став відмінною оцінкою всієї нашої виконаної роботи, тому що дружині президента дійсно підійшла ця сукня, вона гарно на ній сиділа, їй сподобалася тканина, фактура і якість. Тому ми отримали високу оцінку виконаної роботи Must have.

9. Як вдається поєднувати дружбу і бізнес-партнерство?
Аня:
Ми навчилися з часом розділяти ці 2 поняття. Коли ми на роботі з Настею – ми говоримо не про дружбу, а про рівноправність двох повноцінних партнерів. Ми з часом так влилися один в одного, що у нас стали схожі погляди, бачення, розуміння. Коли один починає говорити, другий може закінчити його. Але це все сталося завдяки нашій плідній роботі за весь цей час. До цього у нас були спірні моменти, але ми їх пройшли, потім було притирання характеру, а ще наші особисті емоції. Зараз з’явилася велика команда, до якої можна звернутися за порадою, допомогою, коли у нас є спірні моменти.
Настя:
Поєднувати дружбу звичайно важко. Зараз стало її менше, тому що нам просто ніколи запитати один в одного як справи і тд. Ми можемо з’їздити куди-небудь, але показати фотографії через довгий час після поїздки, просто тому, що у нас немає на це часу. І це напевно мінус, тому що якщо б ми тільки дружили, ми б більше питали один в одного: Як справи? Що нового?

10. Як ви мотивуєте своїх співробітників?
Настя:
Ми дуже багато з ними спілкуємося. Це хороший мотиватор. В нас сильний командний дух. Зараз компанія перебуває в переломному моменті – ми переходимо від стилю управління стартапом до стилю управління компанією. Тому, 100% стилю немає. Раніше ми були більше як наставники, ментори, весь час були поруч і менше можливості давали співробітникам розправити крила і зробити щось самостійно. Зараз ми переходимо до нового стилю управління, коли ми даємо можливість більше себе проявляти, відходити, тому що наші менеджери настільки в Must have, що вони і самі добре відчувають що потрібно і як потрібно. Постійне зростання – теж хороша мотивація. У нас багато співробітників, які з нами вже довго, вони прийшли і виросли разом з нами. Ми за те, що якщо тобі хочеться робити, є ідеї, то вперед, це тільки вітається. Завжди відкриті двері, завжди можна до нас прийти. Немає такого, що тут сидить директор, до нього ніхто не приходить. Ми за більш демократичний стиль управління, так як у нас все співробітники до 30 або трохи за 30. Це ті люди, яким важливо, щоб їх чули, щоб вони займалися тим, що вони люблять. Просто ходити на роботу з 9 до 18 – це їм не підходить. Їм треба постійно щось і це щось ми їм даємо, тому що компанія зростає, компанія розвивається постійно. У нас постійно виникають нові ідеї, нові пропозиції – це хороший мотиватор. В нас є корпоративна культура в плані: тімбілдинги, корпоративи, програми лояльності та знижки для співробітників. Але, як мені здається, для них важливіше за все розвиватися всередині компанії, бути почутим і бачити результат своєї роботи.
Аня:
Нас дуже радує, коли люди хочуть розвиватися, в компанії Must have не обов’язково розвиватися високо і ставати директором директора – можна розвиватися на своїй позиції, отримувати нові знання, нові повноваження, нові можливості і рости «в ширину».

11. Секрети або принципи формування успішної бізнес-команди?
Настя:
Коли до нас приходить людина на співбесіду, ми звичайно ж оцінюємо його знання, навички, досвід – це все дуже важливо, але найважливіше, щоб людина підходила нам по soft skill, за нашими внутрішніми якостями.
Аня:
Важливо, щоб нам було комфортно спілкуватися, тому що про Must have ми думаємо постійно, працюємо разом в команді, тому не може бути такого, що людина класний фахівець, але він викликає негативні емоції в колективі.
Настя:
Такі люди у нас бувають, але надовго не затримуються. Must have – це про любов в плані команди. Ті люди, які давно в нас працюють – вони люблять Must have. Наприклад, вони відстоюють компанію, якщо почують від знайомих негатив в нашу сторону. Нам це подобається, тому що ми фанатієм роботою і командою, яка з нами давно, та теж фанати своєї роботи.

12. Розкажіть про ваші ритуали краси? Які б’юті-процедури проходите?
Аня:
Останні пів року я почала правильно харчуватися – це добре відобразилося на моїй фігурі – я схудла, ходжу в зал. До того, як зломала ногу, намагалася 2 рази в тиждень займатися (такий графік найбільш комфортний для мого графіка життя, зайнятості і тд). Раз на кілька місяців проходжу антицелюлітний і гідро-масажі, регулярно відвідую косметолога і роблю все, що він мені рекомендує. Починаючи від пілінгів взимку до зволожуючих масок, процедур. Якісний домашній догляд – запорука успіху. Я користуюся косметикою фірми Zein Obagi, її мені рекомендував мій косметолог, на увазі моїх особливостей шкіри. Я системна в цьому плані – якщо я задаюся якоюсь метою, то я не відступаю поки не дійду до неї. Ще я п’ю вітаміни. З жовтня по березень всім людям рекомендовано пити вітамін D, тому що нам всім не вистачає сонечка, всі показники знижуються, нам складніше стає прокидатися вранці – це все від відсутності сонця. Плюс пропиваю курсами вітаміни для нігтів та волосся.
Настя:
Я теж ходжу в зал 2 рази в тиждень уже 3,5 року. Мені дуже подобаються заняття з тренером. Але їм усе підряд, хоча намагаюся харчуватися здоровою їжею. Регулярно ходжу до косметолога, так як моя шкіра потребує додаткового догляду. Також, користуюся вдома косметикою Zein Obagi. Під очі використовую крем La Prairie – спробувала і підсіла на цю косметику. Іноді ходжу на антицелюлітні масажі, але це буває раз на рік). Більше часу витрачаю саме на домашній догляд.

13. Чи є у вас розпорядок дня або робота на першому місці? Чи вдається витримувати баланс між роботою та особистим життям?
Аня:
Ми не поділяємо особисте життя і роботу – наші чоловіки повністю інтегровані в Must have, тому що вони з’явилися коли Must have вже був. Тому вони все розуміють. Виступають як слухачі, коли треба виговоритися, а це буває часто. Але ми встановили для себе внутрішні правила, в яких мені комфортно. На вихідних намагаємося відпочивати, менше думати і брати участь в роботі, в якийсь період часу це виходить на 100% і це вже дуже добре, тому що мозок перевантажується. Зовсім не думати про Must have не виходить.
Настя:
Графік стандарний, найбільше часу займає робота. Вона в пріоритеті, так як у нас поки немає дітей.

Розмовляла: ВІКТОРІЯ ШЕВЧЕНКО